Terroristen är död!

Denna natten blev det ju inte mkt till sömn. Sjukt trött men vet ni vad? Jag älskar sommarn! Men finns 2 negativa saker med sommarn. Det ena är att jag måste gå runt å bära på en spruta var jag än går ifall en geting skulle välja att sticka mig. Och det andra är myggor! Äckliga jäkla myggor!!! Dom smyger sig in i ens hus när man minst anar det och väljer att göra en natt till en ren plåga. Har försökt att ta den jäveln hela natten men misslyckats. Och när man ger upp om att få den dödad och precis håller på att somna in hör man det där förbannade irriterande ljudet komma närmare å närmare igen. Och så är processen igång igen. Med alla hormoner i kroppen så är det ett under att jag inte möblerat om hela sovrummet inatt av ren ilska.
 Men sen, vid 05.20 när jag gett upp hoppet, ser jag den lille jäveln. Han sitter så fint där i ett hörn uppe i taket. Jag tar en tröja snurrar ihop den så den blir extra hård och slår till hårdare än nödvändigt. Ha! Där fick jag dig din lilla motherfucker! Segern är min!
Jag lägger mig ner och njuter av segerns sötma. Håller precis på att somna in och just då, klockan 05.30 ringer Glenns klocka.... Behöver jag säga att lyckan var total?... Inte nog med det så blev det krig i magen efter det...

Lyckas somna in iallafall vid halv 7. Klockan 7 kommer Céline in i rummet. Snälla gode Gud! Låt henne somna om bredvid mig! 

Jag blev bönhörd! Klockan 8 vaknar hon, tack för det älskade flicka! Så vi ligger och gosar i sängen ett tag. Hon sätter sig sen upp och drar ner täcker som vanligt och pussar på sitt syskon och berättar att hon älskar bebis. Tittar sedan på mig och frågar "Mammaaaa, kan jag inte få titta på tv'n? Snääääääällla snääällaa snälla?"
Det blev svårt att säga nej.

Slår på tvn och jag lägger mig och slöar i sängen en timma innan hon kommer in med ett stort leende på läpparna och vill ha frukost. Även med grov sömnbrist måste jag säga att livet känns ju rätt lätt när man har en så underbar flicka att dela sin dag med. Sagt och gjort så blev det frukost, sedan ut och fylla poolen. Ett nöje hon gillar 😊.

En dag som denna är svår att vara bitter över att inte kunna göra något. Klagar inte på att sitta i solen och steka det bleka fläsket 😎. 
En kall alkoholfri öl, boken "50 nyanser av honom" i handen och på stereon spelas "dina färger var blå". Jag har det rätt bra just nu och har en rätt skön sommarkänsla i kroppen!
Då och då kommer Céline och kramar och pussar på både mig och magen och ger mig så mkt kärlek och komplimanger. Jag är lyckligt lottad som fått en så fantastisk tjej som snart ska få bli storasyster ❤️

En annan sak jag är oerhört tacksam över är att ha flyttat från lägenheten! Lägenheten 3 trappor upp utan hiss. Gissa om jag verkligen hade varit fånge i mitt eget hem då? Nu har jag möjligheten att sitta ute på terassen i soffan och bara njuta av solen medans Céline kan leka i sin lekstuga, sandlåda och i poolen. Vi har det rätt bra vi idag :)

Dax nu att försöka få fröken "jag är inte trött" att sova lite grann. En uppgift som är lättare sagt en gjort. Självklart hoppas jag det går så jag själv får chansen att ta igen nattens missade sömn. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0