Ibland blir det svårt praktiskt

Hej å hå! Trött mamma deluxe.
Denna natten har tyvärr inte den heller varit den bästa. Massa sammandragningar å förvärkar å ett extremt tryck neråt som fått mig till tårar.
Undrar hur länge jag ska gå såhär. 
Vid 5 inatt började det avta och man somnade av utmattning. 
Vaknade sen vid 10.30 av sammandragningar men har ju endå fått sova några timmar :). 

Har varit många tankar i huvet om hur man ska göra nu. Glenn kan ju inte baa gå hemma från jobbet bara för att risken är stor att jag ska föda vilken dag som helst. Anledningen till att jag oroar nig är ju för att Céline föddes ju på ett par timmar så risken är stor att samma sak sker igen när det väl är dax.
Hur ska man göra? Ska man ringa ambulans? Vem hämtar Céline på förskola? Hinner Glenn till Förlossningen om han skulle hamna i Stockholms köer? 
Jadu. Hade man vetat att man skulle ha en förlossning som tog lika lång tid som "en vanlig" hade man väl inte suttit lika bekymrad. Men jag tror nog att det bästa är väl bara att gilla läget och se vad som sker den närmaste tiden. Allt löser sig på ett eller annat vis. 
Från och med måndag kväll kommer iallafall min mamma att finnas här fram tills barnet kommer. Hon kommer även sova här dom nätter vi känner att det behövs.
Det är väl egentligen dagarna fram tills dess som är lite oklara :).
Hittills har vi haft underbar hjälp från nära å kära under min sjukhusvistelse! Så när det väl är dax kommer nog fortfarande hjälpen att finnas från ett eller annat håll :)💖.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0