BM och 28 dagar kvar

Idag så var det ju som sagt dax för besök hos barnmorskan. Allt såg bra ut. Hade väldigt lågt blodtryck men barnmorskan sa att det beror med största sannolikhet på att jag sover så sjukt lite nu. Det kan få blodtrycket att bli väldigt lågt.
Barnet i magen låg tydligen så långt ner det bara kunde och var så fixerad som det bara gick. Så nu är det verkligen bara att vänta in tills barnet är redo att komma ut. 

Bebissängen är nu även bäddad och klar, kläderna är även dom tvättade. Så nu är i princip allt färdigt. Känns skönt att ha det klart :). En liten sten har lättat från hjärtat. 

Även hemmet är helt 100%igt städat nu! Inte en pryl framme, och inte ens ett dammkorn syns till. Känns som jag är i himlen! Inte för att det var så värst stökigt innan heller men just den där sista extrema storstädningen man vill få till innan barnet kommer. Den har saknats. Men nu är den gjord 😊

Sen min måendestatus idag då. Mkt sammandragningar å förvärkar (oväntat).
Ibland känns det nästan som att ungen är påväg ut! Nästan så att det känns som ungen drar ut en hand och ska vinka åt mig 😂.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0