Barnmorskebesök

Hej å hå vilken fruktansvärd dag jag hade igår. Som sagt, jag vet att det var självförvållat men trodde aldrig att det jag gjorde skulle ge en sån stor effekt. Vet inte hur mkt jag grät av smärta igår men det är väl sånt jag fick ta. Har lärt mig en läxa nu och det är att man inte ska ha kul och skratta när man är gravid. Man ska sitta i en soffa, helst få lite mögel på öronen också. Då vet man att man är tillräckligt stilla. 
Mkt smärta resulterade i citodon till kvällen och även då tog det lång tid innan jag somnade. Somnade runt 03.15 men Céline tog lite sovmorgon iallafall till 7.15. Så lite har man fått sova iallafall.
Klockan 9.30 kom mamma för att hjälpa till här och strax efter det ringer dom från Bm-centralen (barnmorskecentralen för den som inte förstår) och undrar om jag inte kan byta tid idag. Får även då veta att jag ska gå till annan barnmorska (igen!!??) för att min ska gå en föräldrautbildning på eftermiddagen. (I helvete tänkte jag). Jag har fått hoppa runt tillräckligt. Tillslut lyckas vi lösa det och jag får en tid hos MIN barnmorska och nu har dom även gjort anteckningar om att jag inte ska behöva bli runtflyttad mer. Tack för det!
Hos barnmorskan såg allt jättebra ut. Blodtrycket var kanon! Järnvärdet var bättre än bra och det glädjer mig med tanke på att det varit relativt uselt innan. Sf måttet hade ökat perfekt och bebis hjärta lät precis som det skulle.
Bebis ligger färdigfixerad och väntar nu på att få komma ut. Spännande! Men får gärna ligga ett tag till och gotta sig i min mage :).
Har även fått med papper om förlossningsbrev hem och lite annat. Bokade även upp resten av besöken. Sista besöket struntade vi i att boka då bm kände sig rätt säker på att vi inte kommer behöva den tiden ;). Kommer säkert därför helt otippat gå över tiden bara för därför 😂.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0