Äntligen löst och välkommen på nytt!

Nu har jag efter många om och men lyckats öppna upp bloggen igen. Mest för min egen skull då våran andra skatt bakas i magen. Redan gått 32+4 i graviditeten. Men eftersom jag bloggade så mkt med Céline så tänkte jag att jag ska fånga in det sista av Célines kommande syskon och senare kunna läsa om likheten och olikheten.
Jag kommer nog inte lägga ner någon tid på att uppdatera och fräscha upp sidans utseende utan den får vara några år gammal ;)

Min tanke är att berätta om dagen som varit men samtidigt skriva om lite återblickar av det jag minns av graviditetens tidigare skede. 

Så var ska jag börja? 
Varför inte gå tillbaka till den 29e maj? Då det var exakt 3 år sen våran fantastiska prinsessa tittade ut!
En fredag var det denna dag, Glenn han jobbade men kom hem relativt tidigt. Vi fick besök av min bror och min morfar och hans fru Märit. Vi hade lyckan att även få ha lilla L här på besök med övernattning också. Det uppskattades mkt av Céline då hon ser upp till denna fantastiska lilla tjej så mkt :) Céline fick enorma paket och även små paket. I Célines paket fanns bland annat en lekstuga, en sandlåda, en rutschkana, prinsessklänningar och prinsesskor. Kalaset fick hon ha på söndagen och det blev väldigt lyckat om man tolkade Céline rätt iallafall! Tänk att få ha alla människor man älskar runtomkring sig samtidigt. Så tusen tack till alla som kom! Hon var så lycklig våran lilla tjej och så glad för alla fina presenter hon fick! Hon leker med allt och då vet man ju att man har prickat rätt i inköpen av saker ;)

När nästan alla gäster gått började jag känna att sammandragningarna och förvärkarna kändes fruktansvärt mkt. Har haft mycket sen vecka 25 men efter dom kollarna vi har gjort har vi iallafall fått veta att dom inte påverkar mig så att bebis vill titta ut tidigare. Vilket varit fantastiskt skönt att veta.
Så i söndags beslöt vi oss för att åka in och kolla bara för säkerhets skull då jag haft mycket 3 dagar i sträck.
Tyvärr fick vi veta att tappen (cervix) blivit påverkad och jag måste ligga kvar över natten för observation. Jag var mer eller mindre helt inställd på att inget skulle ha påverkats denna gången heller, det hade ju inte gjort det innan. Varför hade det påverkats nu? Skulle bebis komma nu eller? Jag kände mig helt paff och inte alls redo för att kanske bli mamma igen! Mest för att bebis inte är färdigbakad än. 40 veckor är en full graviditet, inte 32 veckor! 
Som tur är så har ju allt gått bra nu som ni säkert förstått eftersom bebis ligger kvar än i magen. Det som kommer bli annorlunda i mitt liv nu är att jag är helt sjukskriven från arbete och ska helt enkelt bara vara 100% soffpotatis. Så här sitter jag nu. Min första dag hemma som soffpotatis. Så vad gör man? Céline går på förskolan. 
Hmm... Jadu. Man slår på tv'n, kollar serier, äter lite melon, tar upp telefonen, kollar fb, instagram, Aftonbladet, bloggar m.m. Fick även besök av Eve och min mamma. Tacka gudarna för det!
Det roliga är ju att när man väl har tiden att sitta och bara sega så njuter man av den. Men nu när man är ordinerad att inte göra något, då är det det sämsta som kan hända! Nu vet man att det är såhär mina dagar kommer se ut fram tills det är dax för barnet att komma ut från magen. 
Jag hade verkligen sett fram emot att få arbeta fram tills barnet skulle komma. Men ibland blir det inte alltid som man tänkt sig. Nu är ju detta en begränsad tid mitt liv kommer vara såhär. Så det är väl bara att bita ihop och jag får vara glad att barnet i magen är kvar. Märklig känsla att veta att jag kan påverka barnet att det kommer alldeles för tidigt om jag gör för mkt. Så här sitter man hemma. Halvt livrädd att lyfta ett mjölkpaket för mycket! Haha! Nu ska det till mer än så skulle jag tro, men som sagt så är jag ändå väldigt rädd att råka anstränga mig för mkt. 

Så imorgon får nog jag och sambon ta oss en funderare på att ta och göra i ordning inför barnets ankomst. Åtminstone ha packat en BB-väska. Nu vet man verkligen inte om barnet tänker stanna 1 dag eller 7 veckor. 
Jag hoppas verkligen att sammandragningarna och förvärkarna ska avta något. Som det är just nu drar det ihop sig väldigt mkt bara av att göra små enkla grejer. Så håller alla mina tummar och tår att några dagars vila ska ge effekt och jag iallafall kan göra lite mer än att sitta i en soffa :)

Känner nu att detta blev ett magiskt långt inlägg och det får nog räcka här. Finns fler dagar i veckan att skriva på ;). 
Lite paket

Här öppnas paket för fullt!
Célines fantastiska tårta gjord av "My little gardenhouse"
Elsa från frost är den stora favoriten och klart att man ska ha samma klänning som Elsa själv 💖

Soffpotatis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0