50 dagar till bf

Idag är det 50 dagar kvar till beräknat. Men sen får vi ju som sagt se. Skulle lika gärna kunna vara 1 dag som 64. 
Låg i sängen idag fram till 11.30, undrar när det senast hände?
Fick även mina sjukskrivningspapper idag på posten som måste lämnas ner till jobbet. Slog mig verkligen nu att jag ska verkligen bara vara hemma dessa dagar. Inget jobb, ingenting.. Att läsa "hotande förtidsbörd" låter dock inte så lockande.  Måste bara vänja mig.
Det tråkiga är ju att hela första delen av graviditeten var jag sjukskriven och gick verkligen tillbaka till arbetet med glädje med förhoppningar om att kunna jobba hela vägen fram. Och nu står man här med 7 veckor kvar till beräknad bf och vet att det inte blir mer arbete. Jag kommer aldrig förstå mig på människor som hellre går hemma än att jobba! 😉

Idag är min fantastiska mamma här då Glenn kommer hem sent ikväll. Inte alla som har en husa som städar, diskar, lagar mat och tar hand om barn och barnbarn. Evigt tacksam att jag har min mamma som gör så mkt för oss när vi behöver det 💖. 

Man märker att kroppen är mer påfrestad av detta än vad den varit innan då en åktur fram och tillbaka till förskolan med mamma för att hämta Céline var tillräckligt för att utlösa värkarna igen. Men för övrigt har det ju faktiskt varit lugnt idag! :). 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0