Ett bröllop och en förlossning

Som jag ser på läsarstatistiken verkar det finnas några ivriga människor att se hur allt varit de senaste dagarna 😉. 

Vi kan väl börja med lördag!
I lördags var det dax för en av mina bästa vänners bröllop! Yes jag kunde gå! 😊. Ett otroligt vackert bröllop och ett otroligt vackert brudpar! Maten var fantastisk och gästerna härliga! Är det roligaste bröllopet jag varit på. Min egen form var på topp! Jag sprang runt, hoppa, studsa och dansade och var allmänt galen. Vet inte hur många gånger jag fick frågan: "Hur orkar du?".
Sen funderar jag på om det var någon slags vadslagning kring min förlossning 😂. Många gånger fick jag höra: "Känner du av något? Du får inte åka fören vattnet går, kan du inte föda här? Barnmorska finns!"
Céline dansade och lekte tills hon däckade. En liten tjej som också var så nöjd! Hon hade ju sin blivande man där också! Brudparets son Skip. Céline brukar säga att när hon blir stor ska hon bli kär i Skip så hon kan få en bebis. När dom dansade med varandra på bröllopet frågade Skip sin mamma: "Mamma får jag gifta mig med Céline när jag blir stor?" 😍 Jag smälter hela jag hur söta och gulliga barn kan vara! 😍. 
Vid halv 12 däckade Céline och vi begav oss hem. I bilen påväg hem sa jag till Glenn: "Om det här inte sätter igång en förlossning finns det inget som kan göra det!" Med tanke på hur jag flängt runt under hela dagen 😂.

Och som de flesta vet så föddes ju en liten flicka sen klockan 05.55 på söndagen! En perfekt liten tjej som fått namnet Céleste. 51 perfekta centimetrar  och 3590 underbara gram. Allt gick bra och barnmorskan och undersköterskan som tog hand om mig var fantastiska! Allt gick extremt snabbt så lite chockad var man efteråt.  
Tänkte jag skulle skriva en bättre berättelse om hela händelseförloppet en annan dag. Kanske imorgon. Just nu njuter jag bara av att vara 2 barnsmor. Att se Célines enorma lycka över att få vara storasyster är obeskrivlig. Jag är lyckligare än någonsin som fått 2 så vackra barn med en underbar man! 
Mitt liv känns så himla perfekt just nu 💖

Så ett tips till er som e trötta på att vara gravida: Gå på bröllop och dansa järnet! Lev rövare som om det inte fanns någon morgondag! 😂

Brudparet med son 💖


Det blivande brudparet 💖

Céline njuter av sin lillasyster dygnets alla timmar. Hon kommer definitivt bli den bästa storasystern i hela världen 😊😍


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0