Mer än halva tiden avklarad!

Tänka sig vad tiden går snabbt. Tänk att i lördags så hade exakt halva tiden gått av min graviditet.
I måndags förra veckan var jag hos barnmorskan igen för vanliga kontroller som ni vet. Sen jag blev gravid hade jag då gått upp exakt 3 kilo. 3 kilo på 19 veckor? Inte mycket. Men det var precis vad som var godkänt för den tiden. I vecka 19 skulle man helst ligga på en viktökning mellan 3-7 kilo.
Men nu på en vecka har jag dragit iväg rejält! (väger mig alltid på morgonen för att få mest rättvist resultat)
Imorse när jag ställde mig på vågen så visade det sig att jag gått upp 1,7 kg pä en vecka!?
Jag tycker såklart det är kul eftersom man varit orolig för att inte följa en "okej" viktkurva. Men som säkert många vet så går man inte upp särskilt mycket i vikt dom första veckorna.
Men nu är det verkligen på gång att hända saker. Syns speciellt att magen vuxit mycket om man jämför med förut.
Lite rundare om ansiktet har man blivit också men det ingår ju :)
Bebisen leker livet inne i magen. Man både ser och känner alla rörelser mer dag för dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0