Hjärtslag

Hejsan :D
Idag är jag mycket positivare och gladare än igår. Man var ju lite bitter då :P

Vaknade imorse av att klockan ringde. Inte lika lycklig då dock. Men så möts man ju av en superlycklig kisse som var så glad att man var vaken :).
Gjorde mig i ordning för att åka till barnmorskan och precis när jag ska gå utanför dörren känner jag att jag måste kräkas!
Duktiga jag glömde ta min medicin imorse. Synden straffar sig själv ;)

Väl hos barnmorskan (2 minuter försenad) kollade vi igenom mina värden. Lite för lågt järnvärde vilket dom flesta gravida har, så det blir lite järntabletter. Sen hade jag tydligen nu ett extremt lågt blodtryck. Så tydligen ska fröken Westman tänka på att ta det lite lugnt. Tråååk!
Fast vad menas med lugnt egentligen? Jag borde väl få träna å jobba?

Sen till höjdpunkten! Det var dax för mig att höra min och Glenns lilla älsklings hjärtslag för första gången. Gud vad häftigt det lät. Haha barnmorskan fick hålla handen på ett ställe på magen för att ungen vägrade ligga still. Som sagt så är det ett aktivt och friskt barn som det är i nuläget. Finns inget bättre än att veta att barnet är friskt!
Och snart är det dax för både vänner och systrar och även en kusin att få barn snart. Riktigt kul att det blir så många som får barn samma år som mig. Den första bebisen som ska ploppa ut är beräknad nu i början av februari så det kan bli vilken dag som helst :D

Nu ska jag ta och busa med våran lilla kisse som är busig nu istället för kelig. Sen är det dax att åka till rimbo igen till läkaren och kolla upp nacke och rygg :) Känns som att allt löser sig :)

Och imorn är det min födelsedag!!! :D


Kommentarer
Postat av: Malou

Jätte vanligt med lågt blodtryck under graviditet, så länge man inte överanstränger sig utan gör det som man känner att man inte mår dåligt av så är det ingen fara. Blodtrycksfall är inte kul att få problem med, tro mig ;p

2012-01-17 @ 18:05:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0