Helvetesdagar!

Då har några dagar passerat sen senast jag skrev. Skrev sist att jag skulle ringa och fixa ny medicin mot mitt illamående. Först var som sagt telefontiden "inställd" så ja skulle ringa igen mellan 15-16.00.
Jag ringde direkt när klockan blev 15.00 men det jag nås då och 45 minuter fram är "välkommen till barnmorskemottagningen, just nu kan vi inte ta emot ditt samtal. Var vänlig försök senare".
Okej? Tycker inte för det första att det är okej att en telefontid ställs in och sen när det finns en telefontid så går det inte att komma fram. Sjukt dåligt måste jag säga...
Men iaf när klockan var 15.45 så kom jag fram till en telefonkö iaf. Tack? Och när klockan var 15.55 kom jag fram.
Svaret jag möts av då är: "tyvärr din läkare gick för 5 minuter sen och kommer tillbaka på torsdag"
Då blev jag lite lätt sur faktiskt. Berättade då för henne att jag tagit min sista medicin, den inställda telefontiden och att det inte gått att komma fram. Hade det inte varit dessa strul hade ja haft min medicin.
Först då gick hon med på att fix min medicin till dagen efter iaf. Tack! Synd bara att man ska behöva bli sur tycker jag.
Igår kunde jag alltså hämta min medicin vilket jag självklart gjorde så fort jag vaknat. Men då kommer nästa hinder. Vi är 6 stycken "kunder" på Apoteket och det tar 40 minuter innan det blir min tur på 2 (ibland 3) kassor!!??
Gissa vem som spydde? Jo jag! Fan att allt ska vara så komplicerat ibland. Fattar inte hur människor kan vara så lazy? 6 personer var vi. Fyfan...
Jaja, till slut fick jag min medicin iaf.
Så igårkväll åkte jag till Uppsala för att träna lite pingis. Serie i Västerås i helgen ju :)

När ja kom hem från träningen kom det spänningshuvudvärk från nacken. Alltså från olyckan... Fuck... Så inatt har jag knappt sovit något för att jag legat med härlig migrän och ett fantastiskt illamående! Så på morgonen spydde jag 2 gånger.
Åkte iaf in till stan för att träffa klassen och gå på en utställning på nordiska museet.
Intressant men har fortfarande äcklig förbaskad spänningshuvudvärk. Hade varit bättre om jag varit hemma och vilat istället. Känns inte så kul att vara bland folk och försöka hålla upp humöret när man helst vill dra ett täcke över huvudet.

Är iallafall påväg hem nu. Hoppas att det släpper till imorgon för då ska jag till förskolan och jobba med världens bästa barn!

Det här är nog mitt mest negativa inlägg genom tiderna så nu tänkte jag dra luvan över ansiktet och försöka vila lite tills bussen är framme.

För att vara lite positiv så har bebis gett mig en rejäl spark idag. Wiie :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0