En bra dag kan plötsligt vända

Tänk så härlig en hel dag kan vara. Och så är det en enda sak som kan ändra på det.

Sov sjukt dåligt inatt men det hindrade
inte mig från att vakna med ett leende på läpparna. Att få hålla om och pussa på den man älskar gör mig lycklig!
Gick upp och klädde på mig och åkte in till jobbet i klädbutiken. Lördagar är verkligen roliga att jobba på.
Oftast mycket att göra och har en chef som alltid är glad! Då är det svårt att själv inte vara glad :).
Men så var det just det där som hände 16.00.
Jag hade börjat få riktigt ont i huvudet och kände att jag verkligen skulle behöva huvudvärkstabletter. Så jag säger till chefen att ja springer till Apoteket och är borta max 5 minuter. När jag kommer tillbaka så är det någon idiot som på något vis hunnit ta bort 4 larm från tröjor och snott dom! Jag blir så förbaskat arg när sånt händer! Jag har stått och haft koll hela dagen. Och så är man borta ett litet litet tag och då händer det!
Man kan verkligen inte veta vilka människor som är tjuvar och inte tjuvar. I detta fall vet jag hur människan såg ut. Det var en svensk tjej, runt 25 år, välklädd och brunt/blont hår och såg ut som vilken "normal" människa som helst. Anledningen till att jag vet hur hon såg ut är för att jag vet att jag såg henne gå in i provhytten och vet vilka kläder hon provade. Hon gick in strax innan jag sprang till Apoteket.
Menmen. Sånt händer tyvärr men hade jag bara kommit tillbaka någon minut tidigare hade jag tagit henne!
Men som sagt, man kan inte lita på någon.
En annan gång var det ännu värre på sätt och vis. Det var en mamma som var inne i butiken med sin 10-åriga dotter. Mamman bad att dottern skulle få prova ett par nya skor. Självklart får hon det. Går ner på "lilla lagret" och hämtar ett par nya skor, säger till mamman att om dom inte ska ha skorna får dom gärna lämna dom vid kassan. Strax senare kollar jag bort mot "skoavdelningen" och mamman och dottern är borta. Likaså skorna.
Hur sjutton kan man som mamma lära sin dotter att sno?????
Och i detta fall var det även denna gången helt normala människor som man inte skulle kunna ha en tanke på att dom skulle stjäla.
Tycker det är så hemskt när sånt händer. Hur ska det gå för den lilla flickan i framtiden med tanke på vad mamman lär ut dottern? Fruktansvärt....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0