Återhämtad och redo!

Sådär. Efter några dagars vila och närhet från nära å kära kan man släppa chocken och gå vidare någorlunda. Vissa saker kommer dock ta tid för mig att släppa. Men vad gör det när mitt barn mår bra?

Har hänt så mycket nu i magen sen sist jag skrev. Barnet har rört sig mycket. Först kände jag bara av någon liten spark på höger sida i 2 dagar. Efter det kände jag spark på vänster sida. Och nu är det full rulle i hela magen. Sparkar överallt. Så härlig känsla! Glenn har t.o.m fått känna nu.

Idag har jag och Glenn det efterlängtade ultraljudet som man räknat in dagarna på under så lång tid. Fick dock se barnet första gången i fredags på sjukhuset efter olyckan. Blev väl inte riktigt som man tänk sig att första gången skulle vara då. Men då ville man bara se att barnet mådde bra. Barnet rörde sig hela tiden och sprattlade med fötter å armar och man kunde se hjärtat slå. Var nog den bästa känslan i hela mitt liv. Känns som jag aldrig gråtit så mycket och brutalt av lättnad när allt var bra med vårat barn.
Denna gången blir ultraljudet dock lite mer speciellt och längre och jag och Glenn kommer vara där tillsammans.
15.30 ska vi vara på danderyds sjukhus. Kommer kännas som en evighet innan klockan är det.

Sigrid är i full rulle och verkar inte ha fått några men iaf sen i fredags. Lika galen och lycklig som vanligt :)
Just nu är hon nere på nedervåningen och ärligt talat så undrar jag hur mycket som är helt där nere just nu. Låter som om hon har krig där nere.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0