Uppdate!

Sådär då kör vi en uppdatering igen!

Vi börjar väl med välbefinnandet.
Man känner verkligen att det börjar närma sig. Man hittar verkligen inget skönt sätt att sova på så man går runt och är ständigt trött. Jag har aldrig någonsin kunnat sova på rygg och nu måste man försöka göra det. Lägger ja mig lite på sidan så får bebisen inne i magen ett raseriutbrott och sparkar som aldrig förr. Undviker helst det då den nu upptäckt effekten av att sparka på sin mammas revben. En känsla jag gärna undviker.
Ryggen känns faktiskt nästan som den ska gå av mitt itu ibland. Förstår inte hur något kan göra så ont. Iallafall så är den bästa trösten att det inte är långt kvar. Efter alla gånger jag gråtit över smärtan och all energibrist jag får av att inte sova något så är det de enda som får mig att hålla ut, att det inte är långt kvar!
Bebisen verkar uppenbarligen ha det helt fantastiskt bra där inne. Det märks att det börjar bli trångt där inne för det lilla livet.
Magen har börjat bli väldigt spänd och det känns mer och mer för varje dag. Känner mig som en ballong som blåsts upp alldeles för mycket och kommer smälla vilken sekund som helst. En lite obehaglig känsla faktiskt.

Annars känns livet underbart! I lördags var jag och klassen och sminkade till en modevisning. Var askul och vi gjorde ett bra jobb! Hoppas jag hinner med någon visning till innan bebisen ploppar ut :)

Ligger just nu i sängen. Nyvaken och fortfarande trött men vad ska man göra? :). Bredvid mig ligger världens mest fantastiska kille. Han ligger och kollar på hus. Hur orkar han? Vi köpte ett hus för 9 månader sen och nu vill han ha ett annat. Jaja drömma kan han väl få göra :)
Vi bor perfekt nu! Ute i ett lite mindre samhälle. Hörntomt och allt :). Enda som saknas är väl en jacuzzi :P

Idag ska vi återigen till barnmorskan. Var 3 veckor sen sist så jag tror nog magen hunnit bli några centimeter större sen dess. Kanske lagt på mig något kilo. Inte så mycket :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0