Räknar ner som aldrig förr

44 dagar kvar tills det är beräknad födsel. Jag står inte ut längre! Nu går tiden förjäkligt långsamt!
Går nog så fruktansvärt långsamt för att dagarna blir längre på ett vis.
Jag får ondare å ondare i kroppen för var dag. Förut var det bara ryggen men har börjat krypa enda ner i benen och varenda led i kroppen. Det är magen bebisen ligger i! Inte i tex handleden!?
Sömnen blir verkligen minimal men den var på ett vis bättre inatt. Har inte haft lika ont i kroppen inatt men har fortfarande sovit skit. Men får vara nöjd med det lilla positiva som kommer med en :)
Fick en lång massage av Glenn igår som ja tror räddade upp det lite. Ska jag vara ärlig är det den bästa massagen han gjort på mig. (Förklaringen är nog att jag berättade för honom hur värdelös han var på massage) så han ansträngde sig för att faktiskt försöka lära sig för en gångs skull vilket gav resultat :)

44 dagar känns just nu som en evighet. Men sen kan man även tänka att jag gått 236 dagar av 280 och då känns plötsligt 44 dagar så futtigt.
Känner mig så fruktansvärt mesig ibland hur jag ens inte klarar att hålla tårarna inne när jag har så ont.
Gråta för att det gör ont nu? Kom igen! Ja ska förfan föda ut en unge vilket kommer förmodligen vara 100 gånger värre.

Skolan känns svår nu. Ont när man vaknar och åker och ännu ondare när skoldagen är slut. Vill verkligen slutföra det här! Och ska göra allt för att orka det också.
En rolig sak som är klar är iaf att Z tackade ja till att vara modell för min portfoliobild med airbrush helkropp. Kommer bli kul. Vi ska göra det den 16e så känns som planering är viktig. Kommer även ha en till fotografering den 25e maj med "klassiskt bröllopsstyling" som mitt tema. Så sitter och funderar som en gnu vem som jag vill ha som modell. Vill (helst) ha en blondin med långt hår! Även en brunett kan gå ;) Om någon känner sig intresserad kan ni väl höra av er på mail :) [email protected].
Och så hoppas vi att bebisen ligger kvar i magen då för annars blir det svårt ;).

Ska försöka kravla mig upp ur sängen och bli lite positivare!
Om någon har tråkigt idag så är det fritt fram att komma hem hit och ge mig massage :)
Tror faktiskt att jag blivit trögare i mitt tänkande och i mina utföranden ju längre jag gått in i graviditeten. Undrar om man blir mer trög som människa som gravid eller om jag bara börjar lära känna mig själv som person :P
Så jag tror massage faktiskt hjälper även mot det! Vill inte att hjärnan ska skrumpna ihop helt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0