Gravidblogga!

Hejsan allihopa!
Denna blogg har ju inte använts för mycket senaste tiden.
Livet ser ut på ett helt annat vis nu än förut.
För att ta det kortfattat så har jag och Glenn flyttat ut i ett litet samhället som heter Rånäs, ligger utanför Norrtälje. Vi bor nu i ett hus (parhus) på 114 kvadrat, 4 RoK. Samhället har ca 450 invånare.
Ett perfekt ställe för lugn och ro. Nära till både Stockholm och Uppsala.

Anledningen till att jag tar upp bloggandet nu är för att jag nu är gravid och det är kul för mig att kunna se vad som händer med mig dag för dig i mitt mående och beteende. I första hand bloggar nog jag faktiskt för att jag själv ska kunna gå tillbaka senare i tiden och se hur jag hade det.
Men självklart är det kul för er andra om ni vill läsa och följa mig :)
Ska försöka göra iallafall ett inlägg om dagen.

Som det ser ut just nu är jag nu i vecka 15, magen har en liten bulle och jag har nu gått upp ca 1,5 kilo sen jag blev gravid.
För mig är det fantastiskt att ha gått upp dom kilona med tanke på att jag tappade ca 5 kilo under början av graviditeten.
Jag kunde inte äta utan att få upp det jag åt och var mest liggande i sängen. Var för klen för att orka ta mig upp.

Min underbara Glenn bokade då en resa till oss till Egypten för att man skulle få lite avkoppling,och vilken fantastisk medicin det var!
Så efter det började man återhämta sig plus att man kommit längre in i graviditeten och då brukar det dåliga måendet avta.

Så har faktiskt nu kunnat återta mina studier igen! Riktigt härligt faktiskt! Och praktik på förskola en gång i veckan. Riktigt kul.
Dock inte börjat arbeta igen. Så bra är det inte än men hoppas dock att jag snart ska orka det igen och försöka leva exakt som innan igen!
Viktigaste nu är bara att ta dagen som den kommer.

Idag har jag ingen skola, så sitter hemma idag. Rätt skönt på ett vis. Dock måste saker göras här i huset. Har tröttnat på att ha det ganska tomt i huset så jag och Glenn var på Ikea i fredags och köpte massa saker till att dekorera huset.
Men sen kom vi på att det nog är bäst att tapetsera om där vi vill innan man sätter saker på väggarna. Så förhoppningsvis kanske vi börjar med köket i mellandagarna.
Blåa och vita tapeter nu med vit träpanel hälften av väggen (neråt) Känns inte så kul att ha. Ska ha kvar den vita träpanelen men blir nog bruna tapeter. Blir en härlig myskänska i det när man får upp hyllor och fotografier å så :)
Så ni som velat se bilder från huset får nog vänta lite tills det är renoverat :)

Men fortfarande har man 51627 kartonger som inte är upplockade sen man flyttade hit som måste plockas upp. Så ska försöka ta mig i kragen och fixa någon kartong iaf.
Är bara så brutalt trött hela tiden. Att sova middag är ett måste för mig :P

Vika lite tvätt nu! Känns bra att ha skrivit lite :)
Hejsvejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0