Wiho sjukhuset!

Då är jag påväg till Norrtälje för andra gången idag.

Först skulle jag ju till rimbo för att hämta ut min medicin. Men då var receptläsaren ur funktion på Apoteket.
"endast akuta mediciner kan hämtas ut". Jaha? Om det är akut för mig då? För att ja spyr hela tiden och har fått magkatarr för att ja spytt så mkt och behöver en förbaskad medicin som hjälper innan jag får magsår? Är det inte skäl nog?
Nej, jag får åka till Apoteket i Norrtälje. Medicin för magkatarr kunde dom dock inte hjälpa mig med eftersom ja måste rådfråga läkare först eftersom jag är gravid. Novalucid kunde de ge mig.

Lagom hemma får jag så förbaskat ont att ja inte kan sitta rakt.
Så vi ringde sjukvårdsupplysningen och dom sa att vi borde åka till sjukhus på en gång så jag får hjälp och medicin.

Nu sitter jag å Glenn i bilen. Påväg till Norrtälje lasarett där ja redan varit en gång idag på Apoteket och hämtat ut min medicin.
Glenn är orolig att det är något med barnet men han kan vara lugn. Haft magkatarr så många gånger nu att jag skulle kunna lista ut det med röven om så behövdes.
Det enda är att det gör så ont. Jag vill inte andas och jag gråter tyst för att inte spänna mig. Varenda rörelse sätter 1000 knivar i magen på mig. Jag som trodde att det värsta i graviditeten var över...
Blir nog en lång kväll det här....


Kommentarer
Postat av: Johanna

Omeprazol fick jag rådet av min läkare förra veckan pga mina kräkningar och begynnande magkatarr.. Har ingen koll dock på om det är receptfritt eller ej :/ Hoppas det löser sig! Kram

2011-12-05 @ 20:55:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0