Magkatarr

Sådär. Batteriet dog igår och jag var helt slut när vi till sist kom hem.
Som tur var så var det "bara" magkatarr. Blev orolig där ett tag att det var något annat. Fick någon mirakelmedicin som verkade i stort sett på en gång. Var skapligt skönt det.

Ska nu iväg till min värsta mardröm. Något jag är brutalt rädd för. Glenns mamma ska följa med mig och hålla mig i handen. Haha. Men vad ska man göra då?
Det jag pratar om är.... Tandläkaren!
Har inte varit där på snart 3 år för att jag är så rädd. Men har börjat inse nu att jag är tvungen när det har börjat göra ont i tänderna på höger sida...
Visst, nu är det bara en undersökning men är fortfarande nästan lika rädd som om det skulle vara ett ingrepp. Har man skräck för något så har man...
Tur man har Carina så jag slipper göra det ensam.
Efter det så blir det att åka till Apoteket och hämta medicin för lilla magen.
Omeprazol skulle jag inte äta nu när jag var gravid. Fanns tydligen en liten risk i det. Den som jag alltid tagit vid magkatarr...


Kommentarer
Postat av: Johanna

tur läkarna är överens om mediciner när man är gravid :D Läkaren på gyn som jag träffade när dem skulle ta ställning till om jag behövde dropp sa att det var just omeprazol jag skulle äta, man vågar inte ta nånting för man hör så olika. Jag har fortfarande inte börjat med mina trots hon rekommenderade dem för än så länge känner jag av min magkatarr men har inte olidligt ont och efter alla missfall på vägen stoppar man inte i sig nånting om det inte gör olidligt ont så jag väntar ut det ett tag till..



Skönt att det du fick igår hjälpte och att du fick komma hem till slut :)

2011-12-06 @ 14:19:39
Postat av: Louise

Är ju faktiskt helt sjukt. Han sa att det var i en "risk b" grupp så det är inte en jättehög risk. Det jag fick nu finns receptfritt på Apoteket och man kan ta hur mkt som helst av det. Det är både i flytande form och i tuggform. Det heter Gaviscon :) är helt ok. Hjälper inte helt men mildrar smärtan :)

2011-12-06 @ 17:15:17
Postat av: Johanna

Ja eller hur! Blir mitt värre ska jag ge mig på att testa samma som dig, skönt när det dessutom är receptfritt! :)

2011-12-07 @ 13:51:58
Postat av: Louise

Det tycker jag absolut du ska göra. Rekomenderar den flytande framför tuggtabletten. Den är faktiskt lite syrlig vilket jag tycker är konstigt. Borde ju inte vara det tycker man :P

Dock kan jag säga att den flytande är ingen direkt dröm att svälja. Lite som att svälja en 20 ml snorloska, men det går ner ;)

2011-12-07 @ 22:57:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0