Hjälp! Hur ska jag veta vilken vecka jag är i?

Har haft en sak jag undrat över ett tag.
Det här med när man räknar veckorna i graviditeten.
Man kan tydligen räkna på 2 olika vis. Antingen när man blev gravid eller när barnet blev ett "embryo".
Så antingen så går jag in i vecka 16 på måndag (om man räknar från när ja blev gravid) eller så är jag i vecka 14 (när barnet blev till embryo).
Slår jag upp på internet är jag i vecka 16 var ja en kolla. Men frågade jag min barnmorska (som är en ragata) är jag i vecka 14.
Vilken vecka är jag i!!!!????
Någon som kan svara på denna jobbiga fråga som det inte verkar finnas något svar på?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Gå in på liberos app gravid, där skriver du antingen in senaste mens eller beräknad förlossningsdatumså ser du vilken vecka du är i och vad som händer just den vecka. :)

2011-12-03 @ 21:41:37
Postat av: Malou =)

Min barnmorska förklarade så att när man räknar graviditetsveckor, så räknar man alltid ifrån sista mensens första dag. 40 veckor är ju egentligen 10 månader. Och så har jag läst det, men sen kan ju barnet vara ungefär minus 2 veckor. Om du förstår hur jag menar =) Man räknar så även fast man kanske inte var gravid precis vid sista mensens första dag :)!

2011-12-04 @ 20:40:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0