Det blir en överraskning.

Tänka sig att jag ligger kvar än i sängen och segar ner mig totalt. Men det är ju så skönt! Sigrid ligger på mig och vill ha sitt brutala supermys som hon alltid vill ha när hon tycker att hon fått för lite uppmärksamhet.

En annan sak som är bestämt nu är att vi faktiskt inte kommer ta reda på vilket kön barnet har. Vi har märkt att det är alldeles för vanligt att dom säger fel kön till en. Kul om dom säger att det är en flicka och jag går och handlar 350 söta klänningar och man får en pojke. Nej lika bra att det blir en överraskning :)

En sak jag är glad över är att man alltid till slut får veta vem som är ens riktiga vänner iaf.
Förstår inte hur en människa kan vara så egocentrisk och tänka bara på sig själv och mer eller mindre försöka förstöra för 2 nära besläktade människor. Göra att deras vänskap går upp i rök. Speciellt när den ena människan är jag! Och jag är gravid och vill inget mer än att ha min nära släkting på min sida genom hela graviditeten och genom hela mitt liv!
Hur kan man som människa vara så egoistisk?
När detta hände bröt jag ihop totalt och visste inte var jag skulle ta vägen.
Kan iallafall säga att om människans tanke var att skita i hur det skulle bli för mig och min släkting så är du sjuk...
Det gick iaf bra för oss. Och det är jag glad för. För hade det gått åt skogen så vet jag inte vad jag hade gjort...
Men iaf. Man kanske ska vara tacksam också så jag vet vilka människor som är viktiga i mitt liv. Sära agnarna från vetet :)
Du är raderad från mig och mitt liv.

Jag vet att inga människor är perfekta. Långt ifrån jag heller. Men ibland går vi människor över en gräns. Undrar hur många människor av dom som går över gränsen som lär sig av sina misstag?

Även fast det är några dagar sen det här skedde så är jag fortfarande ledsen. Jag är ledsen för hur illa det hade kunnat sluta, jag är ledsen för att jag blev ljugen "rakt i ansiktet",och jag är ledsen för att jag ska vara så godtrogen.


Kommentarer
Postat av: Johanna

vi tänker likadant =) Det skulle ju vara lite halvtrist om dem säger könet och man handlar efter det och så visar det sig vara fel. Och så tänkte vi att första barnet låter vi vara en överraskning, kan vara lite mysigt att gå och fundera och inte veta vem som tittar ut =)



Och du - gör av med energitjuvarna som försöker förstöra du/ni förtjänar bättre än så och riktiga vänner :) Man slutar aldrig förvånas över vissa människor!



Kram till er :)

2011-12-12 @ 15:18:23
URL: http://livetsfinadagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0