Älskade lilla Sigrid :/

Som säkert dom flesta vet så steriliserade vi Sigrid i tisdags. Veterinären sydde ihop henne med en specialtråd gjord av stål som katter låter bli att slicka på så att dom slipper ha strut på huvudet. Men Sigrid är såklart en av dom där fåtal katterna som slickar endå. Så nu har hon fått infektion.
Imorse så var det i te infekterat. Men ja å Glenn tyckte det var lika bra att skaffa en strut åt henne endå eftersom hon slickar på såret.
Veterinären i rimbo hade stängt på torsdagar såg vi när vi kom dit.
Så sen när vi var hemma typ 1,5 timma senare å kolla Sigrids sår så hade det börjat vara.
Så hade 40 minuter på mig att hinna till Norrtälje innan veterinären där stängde. Åkte med ilfart dit och han precis dit.
Som tur var så sa veterinären att vi inte behövde antibiotika än iaf. Så fick nån rengöringsgrejs å en salva plus en tratt.
När vi kom hem satte vi på henne tratten å Gud vad hon hatar den :/.
Sen var det dax för rengöring å det var det värsta jag gjort på länge. Hon skrek å vred sig av smärta. Trots att jag å Glenn gjorde det tillsammans så lyckades hon vrida sig ur greppen. Nej usch vad det var hjärtskärande att göra det mot henne, trots att det är för hennes bästa.
Nu har hon ju haft på tratten i typ 3 timmar och är fortfrande inte van. Hon försöker "backa" ur tratten. Går in i väggar å sätter ner huvet i backen. Hon lägger sig inte ner utan sover sittandes.
Glenn lyckades precis få henne att lägga sig på honom iaf. Hon är helt slut.

Imorgon åker jag till Norge och har sett fram emot det länge, men det tar verkligen emot att lämna Sigrid när hon har ont och är deprimerad. Vet att Glenn tar hand om henne men känns blä endå.


Förkylningen känns ok. Lite snorig, ont i halsen å pyttehostig. Så borde gå bra att spela i helgen.
Blir alltså inget bloggande i helgen skulle jag tro. Men man vet aldrig ;) planet lyfter 14.30 från Arlanda. Skönt att man bor nära arlanda :). Har dock inget skjuts imorn så kommer ta mig till Arlanda med buss å det tar över en timma istället för knappt en halvtimma. Plus att jag kommer vara där 2 timmar å 45 minuter innan planet lyfter. Seeeegt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0