Alla barnen - skämt

Igår kväll när jag skulle sova så spårade det. Jag som bestämde mig för att somna tidigt, typ runt 22.00 hade jag hoppats på.
Men så ligger jag där i sängen och kan inte låta bli att pilla på telefonen. Blir att jag ligger och kollar på en hel del alla barnen - skämt. Och det fanns oförskämt många roliga och bra.
Alla barnen skämt får mig faktiskt att gå tillbaka en sådär 6-8 år tillbaka i tiden efter en pingistävling med en vän. Hemresan flippade även då som så många andra gånger. Denna gången på grund av just alla barnen - skämt. Min vän kom på ert väldigt roligt rim på mitt namn som passade in så bra efter just den dagen.
Jag själv tycker nog inte idag att det rimmet är lika kul idag som då. Utan det som är roligast nu är att jag minns hennes ansiktsuttryck och gester som hon gjorde när hon kom på det.
Tycker det är så roligt när man minns små men viktiga detaljer som det.
Igår var det såklart just jag min vän och hennes mamma som lyckades spåra igen med dom skämten.
Så sjukt mycket jag låg och skrattade för mig själv i sängen. Vilken tur att Glenn lyckades somna.

Så blev det en tidig sänggång för mig? Nej jag somnade runt halv 1. Men just nu känns det inte som att det gör någonting sitter fortfarande och ler från gårdagens bravader och tänker på bara fler utflippade saker hon och jag har gjort som inte bör nämnas på en blogg.
Men det är verkligen minnen som gör en så stor del av livet.
Tack för igår, det förgyller även denna dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0