Valet över och massor av chock för många

Måste bara lägga in ett inlägg om hur läget ser ut nu inom politiken.

Många är fruktansvärt illa berörda av att Sverigedemokraterna kom in i riksdagen.
Vad sverigedemokrtaerna står för tycker många olika om.
Vissa menar att dom är rasister m.m.
Medans vissa säger att dom vill skärpa vissa delar

Ärligt talat så är det nog ett parti som många vet väldigt lite om. Eftersom det är ett parti som inte får träda upp på samma sätt som dom andra partierna.
Jag tror jag aldrig riktigt fått grepp om vad dom står för. Alla säger så olika. Så den diskutionen är väl bara att lägga ner. Jag tycker bara ingenting. Då slipper man de stora diskutionerna!

Men fortfarande, Nu blev det så att dom blev invalda. Svenska folket röstade så. Altså är det något man får acceptera. Det är ungefär som piratpartiet hade kommit in. Man får acceptera situationen. Att inte kunna vara i samma rum som någon annan är ett väldigt omoget beteende.
Men även där: Alla har sin åsikt!

Och Nu när detta valet är klart kommer det uppstå mer eller mindre krig i sverige skulle jag tro. Politik skrämmer mig nog faktiskt. Därför jag nog inte lägger aldeles för mycket energi på det.

Det enda jag tycker är att alla har rätt till en åsikt och man ska inte bli ovänner med andra för det. Politik skapar osämja!

Nu när detta valet är över så tänker jag. Hur vill jag ha Sverige?
Jag vill att Sverige ska vara ett lugnt fridfullt land där alla ska kunna leva ett tryggt och lyckligt liv! Så ska ett land vara byggt! Och jag hoppas och tror nog att Moderaterna kan skapa det drömland som jag vill ha!

Sen kan ja iof tycka att Sverigedemokraternas personer är rätt omogna som står å skriker som huliganer. Så där skrämmer nog dom mig faktiskt.
Detta val gav mig mer erfarenhet om politik än någonsin innan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0