Avklarat!

Äntligen avklarat och jag får ta det med en lättnad. Ibland är mäniskor tyvärr inte som man trodde att dom var och man får vara glad att man kommer på det med tiden. Tog mig dock 4 månader att förstå det.
Är väl på sitt vis tråkigt det som hänt men är väl bra det som skedde.
Visst är man sårad. Det är man. För jag har blivit utnyttjad på min snällhet som så många gånger förut. Det som hänt är inte acceptabelt och det känns varken kul att bli sviken eller sårad på det sätt jag blev. Jag undrar bara vad som är i huvudet på en sån person. Känner personen ångest?
Saker man förmodligen inte får veta men är väl lika bra så antar jag.
Jag har det trots allt bra nu endå. Jag är glad över det jag har nu.

Hoppas faktiskt att personen känner ångest till det som hänt för att ljuga och uttnyttja som personen gjort, är så kallt gjort. Jag hoppas att du faktiskt någon gång blir en bättre människa. För vi alla människor är värda ett bra liv.
Man lär sig av misstagen. Eller hur folk? :)

Är glad att jag faktiskt inte är den där människan jag var förut. Den människan som bara skulle vara fly förbannad. Men denna gången var jag lugn. Jag har kommit långt med mig själv! Och jag är stolt över mig själv för den jag blivit. Har nu iaf lärt mig att snällhet inte alltid varar så långt. Denna gången varade det i 4 månader och där fick jag för att jag är snäll och ärlig. Men men :)
Att såra eller ljuga är något jag aldrig skulle kunna göra. För att såra en människa är nog den värsta känslan som finns! Det visar att mn på något sätt misslyckats med sitt eget beteende och det är något man måste ta tag i som person om man gör det. Ibland kanske det inte är med mening men då får man göra det bästa av situationen: Bättra sig!

Nu måste jag verkligen sova. Skolan och mer äventyr väntar imorn! Godnatt och tack alla för en bra dag trots allt. Allt känns bra! Och tack alla vänner och pingisbarn för att ni finns. Ni är alla guld!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0