Its all about money

Tänka sig att även inom sjukhusvärlden handlar allt om pengar!
Som typ alla vet har jag problem med min mage. Fick magkatarr för 1 månad sedan och det har inte gått över än trots medicinering. Igår blev det outhärdligt så igår fick jag uppsöka akuten igen...
Vi kunde konstatera iaf att det är magen som är problemet och inte blindtarm eller något iaf eftorsom jag fick en bedövningsgel att svälja rätt ner i magen. Usch det äckligaste jag haft i min mun!
Det enda problemet var iaf att dom inte kunde göra någon gastrostopi på mig. Min fråga blev självklart varför? Jo för att mitt sjukhuslän (Söderhamn) skulle vägra betala det eftersom jag var i Stockholm.
Handlar inte sjukvården om att få folk friska? Det här är så skrattretande! Jag kan inte en sitta normalt upp för att min mage krampar! Känns som någon sticker en kniv i magen på mig gång på gång, jag kan inte skratta, jag kan inte gäspa för allt gör ont! Nej tydligen ska folk behöva plågas :)
Det dom sa på sjukhuset var att om jag har ont imorgon så kan jag komma tillbaka. Varför ska jag komma tillbaka om dom endå inte kan göra något för mig?
Som tur är så har jag och Glenn bokat in en Söderhamns tripp nu på mitt höstlov så jag bokade en tid hos min husläkare. Så på torsdag har jag tid hos henne och sen får vi se hur fort jag får en gastrostopitid.
Den här världen är ju totalt idiotisk.
Det jag kan glädjas åt är att om jag är helt lugn en lång tid och inte gör absout någonting är att smartan blir mindre. Då kan jag faktiskt gäspa :)
Så ska jag göra något kul så får jag räkna med en lång vila innan.
Men men. usch va ja klagar egentligen! Kunde varit värre. Men jag blir självklart lite upprörd för det är ju trots allt jobbigt med smärtan :P

I fredags fick jag flera enorma rosor av Glenn! Hur söt är inte han? Jag blev såå glaaad!
Sen kollade vi på bio och det var helmys! Filmen var riktigt bra och satte sig djupt i hjärtat.
Lördag blev det jobb och sen sova en natt utan Glenn (buhu), Söndag pingistränare, TJOHOOO det bästa som finns! :D
Och sen åkte jag hem till Glenn tillsammans med hans föräldrar. Så jag Glenn och hans syskon lagade maten. Mummssiiii.
Igår blev de som sagt sjukhuset, Glenn följde med, han gick tidigare från jobbet, stannade trots en viktig match som han ville se och sen säger att han stannar om ja så blir inlagd även fast han ska upp å jobba dagen efter. Hur kan någon vara så snäll och bry sig så mkt? Åååååh jag har sån tuuuuuuur! Och jag är käääääär!!!
Lovet kommer bli det bästa någonsin<3

Kommentarer
Postat av: Jeanette

längtar efter dig. hoppas att dom kan ordna tid snabbt, men det är väl för mycket begärt av sjukhusen idag, tyvärr tar allt hundra år typ

2010-10-26 @ 13:00:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0