Sömnlöst

Det går verkligen inte att somna!
Klockan är nu 04.44 Och inte en blunds sömn.
Så brutalt mycket i skallen nu. Trodde inte det skulle vara såhär mycket planering inför ens egen 20-årsdag. Men så är det.

Allt irriterar mig just nu faktiskt.
En sak som irriterar mig speciellt mycket just nu är rasen killar!
ALLA tror verkligen att man ska kräla efter dom. Men jag är verkligen inte den personen längre!
Är det något jag lärt mig från det tidigare förhållandet är att det bara skapar PROBLEM!
Börjar man med att kräla och göra precis som dom säger från första början är det redan kört! Då har dom redan övertaget och vet att dom kan bestämma över en redan från första början.
Det ska vara på lika villkor så snälla alla!! Sluta tro att jag tänker springa efter er. Jag gör inte det. Jag klarar mig fint. Gör det på ett snyggt sätt och acceptera en för den man är. Jag tänker inte hamna i skiten igen och bli lika illa behandlad som jag blev innan! Jag tar ingen skit längre och tänker inte riskera att utsätta mig för samma skit igen. Därför tänker jag inte kräla. Thats it. Allt är inte enkelt i livet. Lika vilkor is the shiet.

Och med orden jag tar ingen skit längre borde verkligen DU förstå det!
När jag var hemma hos dig innan nyår visade DU verkligen ingen respekt för mig och mitt tidigare liv. Du försökte trycka ner mig och få mig att se mig som felet!
Var det inte du som brukade säga: "Har man slutat lyssna så har man slutat lära"?
Jag frågade dig en enkel sak och du brusar upp dig som fan. Sedan säger jag: "skit samma jag orkar inte bråka, vi gör på ditt vis, det spelar ingen roll. Jag orkar bara inte diskutera så snälla lägg ner."
Endå ska du mala på och försöka trycka ner mig. Fast jag säger snälla sluta.
Och när jag väl ville säga något då är det slutdiskuterat!? Då är det du som slutat lyssna! Jag ska sitta och ta skit men du kan inte ta emot vad andra har att säga?
Och ingen, verkligen INGEN ska be mig hålla käften på det sättet som DU gjorde till mig! Jag har fått höra DET ordet tillräckligt många gånger utan att ens förtjänat höra det och DU av någon vet det! Du vet hur jävla illa behandlad jag har blivit och du beter dig nästan likadant.
Och efter allt jag gått igenom det senaste dygnet som var borde du verkligen ha visat mig mer respekt, vetat att jag var svag just då. Mormors bortgång och vilken person jag var tvungen att träffa vid det tillfället också!
Du vet mycket väl att jag inte visar lika mycket som jag egentligen känner?
Vill du veta hur jag kände just då?
Jag mådde piss! Jag ville bara springa därifrån, jag blev yr! Jag mådde illa! Det tog sjukt hårt på mig. Men för mormors skull var jag stark! För jag älskade min mormor så mycket! Ingen mormor ska behöva se det lidande som jag bär inom mig oavsett om hon hade somnat in eller ej.
Därför förstår inte jag hur du kunde beté dig så som du gjorde mot mig. Förstår du hur mycket jag gick igenom just då som gjorde mig till världens minsta människa? Tänk efter.
Jag fyller 20 år på söndag och kommer du inte gratulera mig den dagen för att du vill stå med huvudet högt utan anledning så varsegod. Men räkna inte med att du kommer ha någon mer kontakt med din dotter då.
Du vet hur mycket den här födelsedagen betyder för mig och tänker du skita i det för en struntsak så varsegod!
Jag kryper inte mer för någon. Jag står på egna ben och kan klara mig själv. Men skulle du klara av att mista kontakten med din dotter?
Gör som du vill men det du gjorde mot mig var hemskt! Ingen ska någonsin mer kunna få behandla mig som skit igen. Jag har verkligen fått lära mig skillnaden mellan rätt och fel och jag kan stå för om jag gjort något fel!
För inte alls längesen behandlade jag en vän som skit verkligen. Och jag mådde helvete av det. Jag grät som fan och bad om ursäkt och sa att jag inte har något att skylla på min idioti för honom. Vet du vad? Han och jag är fortfarande sjukt bra vänner p.g.a att jag viste att jag gjort så mkt fel och kunde stå för det! Jag kan stå för att jag gjort fel! Okej? Och jag står för att jag inte gjort något fel nu. Jag kommer aldrig be om ursäkt för detta. Det vet du. Behåll din dotter eller ej. Du gör som du vill!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0