Hemma igen och jag lever än!

Gosh vilken helg det varit! Men kul som attan också!

Fredag var det jobb på olearys i södertälje som gälde. Och ganska kul blev det när man såg vem som jobbade där också. Haha.
 För att citera "RUT! Du behöver inte vara så arg"
Tänk för att vissa får äta upp sin egen medicin ;)

Kom hem seeeeent för det blev knas med bussarna hem. Så det blev bara att packa och sen dra in till centralen och bege sig till Köping för att coacha Ellen :)
För er som inte fattar så är vi nu inne på lördag morgon,

Kommer dit. Blir upphämtad av Mats och så åker vi till hallen där världens bästa Ellen väntar. Det blir inslagning och sedan körs hennes matcher igång.

Först kvalomgång: Ellen hamnar i en 5-pool där hon rent utav krossar alla i hennes grupp och är nu redo för att komma in i tävlingen tallangjakten!

På eftermiddagen körs tävlingen igång. Ellens spel funkar kanon. Hon hamnar i en 6-pool med mkt hårt motstånd. Första matchen hade hon en riktigt tuff match men fick ge sig med 3-0 och 22-24 i sista sett.

Andra matchen briljerar hon och spelar sitt spel till 100%

Tredje matchen möter hon en brutalt duktig tjej. Men vet ni vad? Jo hon vinner den med 11-9 i skilje och har ni 2-1 i matchkvot.

4:e matchen mötte hon duktiga stina från borlänge där Ellen tvärr inte hade mkt att säga till om. Kom aldrig igång med sitt spel och hon hade svårt att få till en förstaöppning eftersom hon är väldigt kort och hon fick oftast bara korta returer tillbaka. Stina körde på hårt med sin forehand och segern var klar där för Stina med 3-0

5:e och sista matchen var Ellen riktigt slut men lyckades kämpa sig även där till seger med 11-9 i skilje! Och därmed en matchkvot på 3-2!!! ( 7-2 om man räknar kvalmatcherna). Ellen gick till B-slutspel men kunde lika gärna gått till A. Hon åkte ut på de med bollräkning.

Efter dety var jag tvungen att bege mig tillbaka till huvudstaden för att jobba natt men sedan komma tillbaka till Köping igen. Dock gick tågen sjukt dåligt idag (vad kan man egentligen räkna med? Köping? Vilken håla!). Så jag kunde inte vara där idag när hon hade poolspelet i B-slutspelet. Jag kom precis lagom tills placeringsmatcherna skulle köra igång.

Ellen hade förlorat alla 3 matcher i gruppspelet. Men sen såg ja till att hon fick tagga om och köra nya tag och satsa på placeringen.

Och pang poff hade hon spelat sina 2 placeringsmatcher och vunnit dom båda. Därmed en brutalt bra 13:e plats för Ellen 9 år som egentligen  är 2 år för ung för den klassen hon spelade.

Haft en riktigt kul helg men måste säga att man börjar bli lite trött. Blir en tidig kväll för mig nu. Men så brukar jag alltid säga och det brukar ju inte bli så dock.

Nej nu lite mer av planeringarna av min bithday bitches! Det kommer bli bästaste ever!


Min Ellen! Grattis till fint spel och mycket bra placering!

Kommentarer
Postat av: Pingis fan

Bra beskrivning.

2010-05-11 @ 19:10:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0