Folk är grymma

Jag och mamma har haft en intressant diskution idag om hur folk betér sig mot varandra.
Hur folk drar människor över en gräns eller fattar förutsatta meningar om en person p.g.a hur personen ser ut.
Jag själv har inte varit en perfekt person hela livet men man har lärt sig av sina misstag.

Som liten var jag själv mobbad för att jag var smal, hade fräknar och visste vad jag ville. Barn är fruktansvärt grymma mot varandra. Är det något att bli mobbad över egentligen? För att man ser speciell ut?
P.g.a att jag var mobbad kunde jag själv vara elak mot personer. För att trösta mig själv och visa att jag kunde vara likadan som alla andra. Det är inget jag är stolt över alls. Men så var det. Man ville vara som alla andra.

Genom åren har man lärt sig mer och mer om personer och folks beteenden.
Själv har jag varit avvaktande mot personer. Trott att personer är på de och de viset för att man blivit sviken av många. Inte viljat släppa in någon i livet. Men i efterhand har man kommit på att hur ska man annaras lära känna en person om man inte ger personen ett försök?

Något annat jag blir fruktansvärt arg på är dom här tjejerna som är kända med sina bloggar för att dom ser bra ut? Dom skriver om absolut ingenting. Bara sig själv och sig själv, hur bra dom är och att dom är snygga typ.
Härom dagen kollade jag runt på de här tjejernas bloggar och blev så himla förbannad! Dom skriver öppet om att dom var snyggast på festen och att den där tjejen var så ful och tjock och att det var pinsamt att vara på samma fest som någon så ful.
Men hallå!?
Ska man vara känd för att man trycker ner andra människor? Är det något att vara stolt över? Eftersom dessa bloggare jag talar om är ganska stora bloggare som många säkert går in och läser. Det är väl ganska uppenbart att den här tjejen går in och kollar på denna bloggares sida dagen efter för att se om det skrivits något om festen. Hur glad känner sig den här tjejen sig när hon ser inlägget? Ska man vara stolt över att man trycker ner en person? Är det något man ska vara känd för? Ska man se upp till dessa unga bloggare som har 74 kilo smink och överblonderat hår?
Nej jag tycker dessa personer ska skämmas. Istället för att skriva sådana saker kan man skriva om något som betyder något?
Människor läser inte deras bloggar för att dom är bra på att skriva. Utan det är för att dom gör bort sig själva, dom skriver dåligt och dom är enbart kända för att dom ser bra ut! Folk hånar dessa personer egentligen.
Så istället för att håna en person kan man väl istället skriva något bra. Tror ni att dessa personer som blir nertryckta har ett bra självförtroende?
Det är inte konstigt att självmordstatistiken öker med tanke på hur grymma folk är mot varandra.
Hur stolt skulle en person känna sig om man retat en person så mycket till den drevs till självmord?

Bara för att en person inte har just det rätta utseendet innebär det inte att personen är störd. Personen i själva verket kan vara helt underbar. Att gå och trycka ner någon p.g.a utseendet är förjävligt!

Eftersom min blogg växer varje dag så hoppas jag att någon av dessa bloggare läser detta och förstår hur illa det är det dom håller på med. Ingen uppskattar att läsa sådana saker. Vill ni vara kända bloggare för att ni är elaka? Om ni nu vill vara kända för det tycker jag att ni ska skaffa er en ny karriär.
Det ni inte förstår är inte bara det att ni förstör andras liv, utan ni förstör även erat eget 

Med dessa ord tycker jag det räcker och jag hoppas att folk kan börja tänka om.


Kommentarer
Postat av: malou rådby

så otroligt sant. kunde inte sagt det bättre själv!

2009-08-05 @ 20:48:44
Postat av: gladh

bra skrivet (:

2009-08-06 @ 14:38:51
Postat av: Wollol

Det är väldigt sant. Världen har blivit för utseendefixerad tyvärr...

Och tack Gladh så mycket! :D<3

2009-08-07 @ 05:57:57
Postat av: Anonym

hej lollo!:D längesen du. men vilka bloggar menar du egentligen? låter ju helt fruktansvärt. det var en 12årig tjej här i västernorrland som begick självmord i våras för att hon blivit mobbad i hela sitt liv. så fruktansvärt hemskt.



puss

2009-08-26 @ 19:58:08
URL: http://lechapeau.blogg.se/
Postat av: HWollol

Hejsan. Jag kan tyvärr inte gå in på vilka bloggare det gäller då det kommer räknas som personligt påhopp. Det enda jag kan säga är att det är något större bloggare som jag kollat igenom.

Det är såklart inte bara bloggare som gör detta.

Men att skriva så öppet på internet om sådant är inte smart. Jag tycker det är synd att sådant inte anmälts av någon då så pass många läsare läst detta.

2009-08-26 @ 23:06:59
URL: http://wollol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0