Dåliga hundägare!

Sitter nu och pratar med min mamma. Hade massa roligt att berätta för henne men det han jag inte ens göra förren hon kom med dåliga nyheter.

Våran hund var ute på gården och satt i kopplet. Mamma satt inne och plötsligt hör hon massa hundskrik utanför och mamma rusar ut och ser att en stor svart hund sitter fastbiten i vår hund Fargo. Fargo blev biten gång på gång och till slut lyckas mamma få isär hundarna.
Det som gör mig så fruktansvärt förbannad är att hundägaren till den andra hunden inte gjorde någonting för att få bort deras hund. Står och kollar på!!!!
Mamma sprang in med Fargo och fick klippa bort pälsen över hela ryggen och enda upp i nacken. Många bitmärken hade Fargo fått stå ut med. Lilla älsklingen.
Något som gör mig ännu mer förbannad är att det är grannarnas hund!
För det första: Att ha en hund lös som betér sig på det viset är rent idiotiskt!
För det andra: Dom gjorde inget för att få loss hundarna!
För det tredje: Det var Mamma som fick gå över och höra om det var ok med deras hund när det var deras förbannade hund som attackerade och slet sönder vår hund! Och att dom inte ens hade mage och fråga hur det var med Fargo!

Jag är så fruktansvärt arg och ledsen över deras beténde som hundägare att inte agera när deras hund gör något sådant. Fargo kunde ha varit död om mamma inte hade gjort något.
Och jag säger det: Kommer Fargo behövas sys eller få grova infektioner och dom inte betalar kostnaderna så har dom ingen hund kvar! För det kommer anmälas.

Jag sitter fortfarande och skakar och är alldeles upp och ner. Lilla lilla fargo blir anfallen av en sjukt stor svart hund. Hur tänker folk egentligen?

Vissa människor borde inte ha hund om dom inte kan stå för komplikationerna.
Gör ens hund något sådant tar man tag i saken istället för att skita i det.
Fargo är en familjemedlem och inte bara ett djur. Om deras familjemedlem skulle bli anfallen av någon/något hur skulle dom vilja att man agerade?

Vill just nu bara åka upp till Söderhamn och skita i allting. Bara jag får hålla om min bäbis. Fargo älskling :(


Världens sötaste lilla Fargo<3
Inget ont ska få hända dig.


Kommentarer
Postat av: Mateusz

Ååååh stackarn! :(

2009-08-31 @ 19:02:17
Postat av: Wollol

Ja =(.. Min pluppis :(

2009-08-31 @ 19:32:36
URL: http://wollol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0